20.04.2020 - Bilgi Sistemleri Dairesi Başkanlığı

Elektronik Başvuru Sisteminde (EBS) kayıtlı firmaların adres, iletişim ve KEP adresi bilgilerinde hatalar tespit edilmiştir. Firmalara kayıtlı adresleri üzerinden gönderilen birçok resmi yazı adres hatası nedeniyle geri dönmekte, KEP adresleri üzerinden gönderilen yazılar ise KEP adresinin hatalı veya aktif olmaması nedeniyle ulaştırılamamaktadır. EBS’de kayıtlı tüm firmaların firma yetkililerinin EBS-Kullanıcı İşlemleri- Firma Bilgileri ekranından firma adres, il, ilçe, telefon, e-posta adresi ve KEP adresi bilgilerini kontrol etmeleri ve gerekli güncellemeleri yapmaları gerekmektedir.

 

Kurumumuz Elektronik Başvuru Sistemine mutlaka MERSİS numarası ile kayıt olunması gerekmektedir. Sadece MERSİS numarası olmayan Kamu Kurumları, Döner Sermaye İşletmeleri ve Esnaf ve Sanatkarlar Odasına kayıtlı olanlar vergi numarası ile kayıt olabilirler. Firma kayıtlarında tüm bilgilerin doğru girilmesine özen gösterilmelidir. 

 

EBS sisteminde MERSİS kaydı bulunan firmalar firma yetkili değişikliklerini EBS-Kullanıcı İşlemleri- Firma Bilgileri- Firma Yetkilisi Bilgileri ekranından yapabilirler. EBS’de MERSİS kaydı olmayan firmaların Kuruma yapacakları firma yetkili değişikliği ve firma unvan değişikliği başvurularında dilekçelerinde mutlaka MERSİS numarasını belirtmesi gerekmektedir.

 

Firma faaliyet tipi değişiklikleri ve eklemeleri ile firma iletişim bilgileri güncellemeleri firma yetkilileri tarafından yapılabildiğinden, değişikliklerin Kurumumuza başvuru yapılmadan firma yetkilisi tarafından yapılması gerekmektedir. Firma tipi,  firma yetkilileri tarafından EBS-Kullanıcı İşlemleri- Firma Bilgileri ekranından “Firma Tipleri” alanından eklenebilmektedir.