22.04.2020 - İlaç Ruhsatlandırma Daire Başkanlığı
Tüm dünyayı etkileyen COVİD-19 pandemisinin ortadan kalkması ve Dünya Sağlık Örgütünün söz konusu pandemiyi acil durum eyleminden çıkarması sebebiyle söz konusu duyuru geçerliliğini yitirmiştir
Dünya Sağlık Örgütü tarafından ilan edilen
COVID-19 pandemisi nedeni ile İlaç Ruhsatlandırma Dairesi Başkanlığı iş ve
işlemlerine ilişkin süreçlerde yaşanması öngörülen sorunlar
değerlendirilmiştir. Bunlara bağlı olarak Dairemiz süreçlerinde aksaklık
yaşanmaması adına; ikinci bir duyuru yayımlanana kadar belirli süreçlerde
izlenecek yollara ilişkin düzenlemeler aşağıda yer almaktadır.
- Süreçlerde; apostilli veya
konsolosluk onaylı belge sunulamadığında, apostil tasdiki veya konsolosluk
onayı olmadan ilgili belgeler pandemi süresince firma taahhütü ile kabul
edilecektir. Başvuru üst yazısında, Apostil veya Konsolosluk onaylı
belgenin firma tarafından daha sonra sunulacağına dair taahhütün verilmesi
gerekmektedir.
- İlaç Ruhsatlandırma Dairesi
Başkanlığınca gerçekleştirilen firma randevuları COVID-19 pandemisi
nedeniyle 23.04.2020 tarihi itibarı ile elektronik ortamda e-posta ile
cevap verilmek suretiyle gerçekleştirilecektir.
Firmaların, daha önce olduğu gibi, Elektronik Süreç Yönetimi (ESY)
ruhsat randevu sistemine başvuru yaparak görüşme konularını sisteme kaydetmesi gerekmektedir. Konulara ilişkin
cevaplar, başvuru sahibine ruhsatrandevu@titck.gov.tr e-posta adresi üzerinden
gönderilecektir.
Bu sistem üzerinden yalnızca;
-
Dairemizce
yazılmış olan yazılarda anlaşılamayan hususlara,
-
Yapılan
başvurunun kapatılmış olmasına ve belli bir süre geçmesine rağmen cevap
alınamamasına,
-
Yapılan
başvuruların ortalama değerlendirme süresine,
ilişkin konulardaki başvurular
cevaplandırılacaktır.
Sistemin düzenli bir şekilde işleyebilmesi
için; ESY sistemi üzerinden takibi yapılabilecek konular veya Kurumumuzca
yayımlanmış yönetmelik ve kılavuzlarda açıkça yer alan hususlar hakkında
başvuru yapılmaması önem arz etmektedir.
- Başvuru sahibi tarafından
belirli gerekçelerle “acil” olarak nitelendirilen ruhsatlı
ürünlere ilişkin başvurularla ilgili olarak; aciliyetin gerekçesi, mevcut
stok ve aylık tüketim bilgilerini içeren bir e-postanın Daire Başkanı Uzm.
Ecz. Hacer Coşkun Çetintaş’a (hacer.coskun@titck.gov.tr) iletilmesi gerekmektedir.
- COVID-19 pandemisi nedeniyle
EMAD’ın fiziksel olarak gönderilmesinde sorun yaşanmaması için elektronik
olarak kabulüne ilişkin çalışmalar devam etmekte olup tamamlandığında
bildirim yapılacaktır.