

GENEL:
Satış Merkezleri Ve Uygulama Merkezi Birimi faaliyet konusu ; tıbbi cihaz satış merkezleri, diş protez laboratuvarları, optisyenlik müesseseleri, ısmarlama protez ve ortez merkezleri ile işitme cihazı merkezlerinin ruhsatlandırılması, satış, reklam ve tanıtım faaliyetlerine ilişkin usul ve esasların belirlenmesi ve ilgili iş ve işlemlerin yürütülmesidir.
MEVZUAT:
Optisyenlik Hakkında Kanun,
Optisyenlik Müesseseleri Hakkında Yönetmelik,
Tıbbi Cihaz Satış, Reklam Ve Tanıtım Yönetmeliğ,i
Ismarlama Protez ve Ortez Merkezleri ile İşitme Cihazı Merkezleri Hakkında Yönetmelik
Diş Protez Laboratuvarları Yönetmeliği
Tıbbi Cihaz Satış, Reklam ve Tanıtım Yönetmeliğinin Uygulanmasına İlişkin Kılavuz
Tıbbi Cihaz Satış, Reklam ve Tanıtım Yönetmeliği Kapsamında Gerçekleştirilecek Bilimsel Toplantı ve Eğitsel Faaliyetlere İlişkin Kılavuz
DUYURULAR:
Tıbbi Cihaz Satış, Reklam ve Tanıtım
Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik
Tıbbi Cihaz Satış, Reklam
ve Tanıtım Yönetmeliği Kapsamında Gerçekleştirilecek Bilimsel Toplantı ve
Eğitsel Faaliyetlere İlişkin Kılavuz
SATIŞ VE UYGULAMA MERK. ÇALIŞACAK PERSONEL İÇİN BELGE DÜZENLEME VE İPTAL SÜRECİ:
ü E-devlet üzerinden / İl sağlık Müdürlüğü
kanalıyla ya da şahsen yeterlilik belgesi başvuru yapılması
ü E-devlette kayıtlı mail adresine
gönderilen ödemeye esas referans numarasına 15 gün içinde ödeme yapılması
(Ödeme yapılmaması durumunda başvuru sistemde otomatik olarak iptal konumuna gelecektir)
ü Ödeme yapılması sonrasında ESY üzerinde
“ödendi” konumuna gelen başvurunun onaylanması
ü Yeterlilik belgesine başvuru sahibinin
e-devlet hesabından erişiminin sağlanması,
GÖZLÜKÇÜLÜK RUHSATI YENİLEME VE İPTAL SÜRECİ:
ü Sağlık Müdürlükleri (İSM) tarafından veya ilgili şahıslarca başvuru yapılması
ü Ruhsat yenileme talebinde, ilgili dilekçe ve dekont incelenerek ruhsat kaydı kontrol edilerek yeniden ruhsat düzenlenir. Belge ıslak imzalı olarak vatandaşa teslim edilmek üzere ilgili İl Sağlık Müdürlüğü’ne gönderilir.
ü Vefat durumunda Kurumca ilgili kayıtlar incelenir ve ilgili belgenin iptal işlemi gerçekleştirilir.
ÜCRET TARİFESİ:
Tıbbi cihaz ruhsat yenileme , eğitim merkezleri ve
kişilere düzenlenecek çalışma belgelerine dair Kurum’a ödenecek ücretlere
ilişkin fiyat tarifesi her yıl yenilerek Kurum tarafından ilan
edilmektedir. Güncel ücret bilgisine www.titck.gov.tr ana sayfadaki “önemli
listeler” bölümünde yer alan “fiyat tarifesi” adlı excel dökümanından
erişilebilir.
TIBBİ CİHAZ BİLİMSEL EĞİTSEL FAALİYET:
Tıbbi Cihaz Satış, Reklam ve Tanıtım
Yönetmeliği Kapsamında Gerçekleştirilecek Bilimsel Toplantı ve Eğitsel
Faaliyetlere İlişkin Kılavuz (22.08.2023 Tarihli) a göre işlemler
gerçekleştirilmelidir. Kılavuza;
https://titck.gov.tr/storage/Archive/2023/announcement/BEFKlavuz22.8.23_ec9a0819-8aa5-4561-82f2-2222d502838a.pdf adresinden ulaşılabilir.
SIK SORULAN SORULAR:
1)Yeterlilik
belgesi başvurusunu nasıl yapabilirim?
Tıbbi
cihaz satış merkezlerinde çalışabilmek için gerekli olan eğitimi tamamlayarak
başarı belgesi almaya hak kazanan kişiler;
ü
Adına
yeterlilik belgesi düzenlenmesi talebiyle e-devlet kapısı üzerinden başvuru
yapar.
ü
Kurum
tarafından tahakkuk oluşturulması sonucu başvuru sahibinin e-devlette kayıtlı
elektronik posta adresine referans numarası gider.
ü
İlgili
referans numarası ile on beş gün içerisinde doğrudan Halk Bankası şubelerine
gitmek sureti ile yeterlilik belgesi ücreti yatırılır.
ü
Belirtilen
süre sonunda yeterlilik belgesi ücreti ödemesi yapılmayan başvurular ESY
sisteminde otomatik olarak iptal edilmektedir.
ü
Kurumumuz
tarafından onay süreci tamamların tıbbı cihaz yeterlilik belgeleri, e- devlet
kapısı üzerinden “Sunulan Hizmetler” başlığı altında yer alan “Tıbbı cihaz
Yeterlilik Belge Başvurusu “ linkinden takip edilebilir.
ü
Başvurusu
onaylanan adaylar “Cevap yazısı “ tıklanarak yeterlilik belgesinin çıktısını
alabilirler.
ü
Yeterlilik
belgesi ayrıca posta aracılığı ile gönderilmemektedir.
2)Önceden düzenlenmiş olan yeterlilik
belgeme nasıl erişebilirim?
E-
devlet kapısı üzerinden “Sunulan Hizmetler” başlığı altında yer alan “Tıbbı
cihaz Yeterlilik Belge Başvurusu “ linkindeki “Cevap yazısı “ tıklanarak üst
yazının ikinci sayfasında yer alan yeterlilik belgesine ulaşılabilir.
3)Ödeme
süresi geçen yeterlilik belgesini almak için yapılacak işlemler nelerdir?
Zamanında
ödeme yapılmayan başvurular için yeni referans numarası alınması gerekir. Bu
referans numarasını almak için kişi e-devlet üzerinden yeni bir yeterlilik
belgesi başvurusu yapmalıdır.
4)ÇKYS’inde
(Çekirdek Kaynak Yönetim Sistemi) kayıt bulunamadığında ne yapmalıyım?
Kişi,
şahsi bilgileri ile Kurumumuzun e-posta adresine (sum@titck.gov.tr) ya da dilekçe ile Kurumumuza başvurarak gerekli kaydın
kontrolünü, kayıt yok ise kaydın yapılmasını talep eder.
İLETİŞİM:
Tıbbi Cihaz Satış Merkezleri ve Uygulama
Merkezi ile ilgili sorularınızı sum@titck.gov.tr e- posta adresine
iletebilirsiniz ya da ilgili birime 0-312-218 30 58 numaralı telefon
numarasından ulaşılabilir.