GENEL:

Satış Merkezleri Ve Uygulama Merkezi Birimi faaliyet konusu ; tıbbi cihaz satış merkezleri, diş protez laboratuvarları, optisyenlik müesseseleri, ısmarlama protez ve ortez merkezleri ile işitme cihazı merkezlerinin ruhsatlandırılması, satış, reklam ve tanıtım faaliyetlerine ilişkin usul ve esasların belirlenmesi ve ilgili iş ve işlemlerin yürütülmesidir. 

   

        DUYURULAR:

       Tıbbi Cihaz Satış, Reklam ve Tanıtım Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik      

      Tıbbi Cihaz Satış, Reklam ve Tanıtım Yönetmeliği Kapsamında Gerçekleştirilecek Bilimsel Toplantı ve Eğitsel Faaliyetlere İlişkin Kılavuz 

        

    SATIŞ VE UYGULAMA MERK. ÇALIŞACAK PERSONEL İÇİN  BELGE DÜZENLEME VE İPTAL SÜRECİ:

ü  E-devlet üzerinden / İl sağlık Müdürlüğü kanalıyla ya da şahsen yeterlilik belgesi başvuru yapılması

ü  E-devlette kayıtlı mail adresine gönderilen ödemeye esas referans numarasına 15 gün içinde ödeme yapılması (Ödeme yapılmaması durumunda başvuru sistemde otomatik olarak iptal konumuna gelecektir)

ü  Ödeme yapılması sonrasında ESY üzerinde “ödendi” konumuna gelen başvurunun onaylanması

ü  Yeterlilik belgesine başvuru sahibinin e-devlet hesabından erişiminin sağlanması,

   

     GÖZLÜKÇÜLÜK RUHSATI YENİLEME VE İPTAL SÜRECİ:

ü  Sağlık Müdürlükleri (İSM) tarafından veya ilgili şahıslarca başvuru yapılması

ü  Ruhsat yenileme talebinde, ilgili dilekçe ve dekont incelenerek ruhsat kaydı kontrol edilerek yeniden ruhsat düzenlenir. Belge ıslak imzalı olarak vatandaşa teslim edilmek üzere ilgili İl Sağlık Müdürlüğü’ne gönderilir.

ü  Vefat durumunda Kurumca ilgili kayıtlar incelenir ve ilgili belgenin iptal işlemi gerçekleştirilir.

    

    ÜCRET TARİFESİ:

Tıbbi cihaz ruhsat yenileme , eğitim merkezleri ve kişilere düzenlenecek çalışma belgelerine dair Kurum’a ödenecek ücretlere ilişkin fiyat tarifesi her yıl yenilerek Kurum tarafından ilan edilmektedir. Güncel ücret bilgisine www.titck.gov.tr ana sayfadaki “önemli listeler” bölümünde yer alan “fiyat tarifesi” adlı excel dökümanından erişilebilir.

    

    TIBBİ CİHAZ BİLİMSEL EĞİTSEL FAALİYET:

Tıbbi Cihaz Satış, Reklam ve Tanıtım Yönetmeliği Kapsamında Gerçekleştirilecek Bilimsel Toplantı ve Eğitsel Faaliyetlere İlişkin Kılavuz (22.08.2023 Tarihli) a göre işlemler gerçekleştirilmelidir.

Kılavuzahttps://titck.gov.tr/duyuru/tibbi-cihaz-satis-reklam-ve-tanitim-yonetmeligi-kapsaminda-gerceklestirilecek-bilimsel-toplanti-ve-egitsel-faaliyetlere-iliskin-kilavuz-04012024114045 adresinden ulaşılabilir.

    

    SIK SORULAN SORULAR:

1)Yeterlilik belgesi başvurusunu nasıl yapabilirim?

Tıbbi cihaz satış merkezlerinde çalışabilmek için gerekli olan eğitimi tamamlayarak başarı belgesi almaya hak kazanan kişiler;

ü  Adına yeterlilik belgesi düzenlenmesi talebiyle e-devlet kapısı üzerinden  başvuru yapar.

ü  Kurum tarafından tahakkuk oluşturulması sonucu başvuru sahibinin e-devlette kayıtlı elektronik posta adresine referans numarası gider.

ü  İlgili referans numarası ile on beş gün içerisinde doğrudan Halk Bankası şubelerine gitmek sureti ile yeterlilik belgesi ücreti yatırılır. 

ü  Belirtilen süre sonunda yeterlilik belgesi ücreti ödemesi yapılmayan başvurular ESY sisteminde otomatik olarak iptal edilmektedir.

ü  Kurumumuz tarafından onay süreci tamamların tıbbı cihaz yeterlilik belgeleri, e- devlet kapısı üzerinden “Sunulan Hizmetler” başlığı altında yer alan “Tıbbı cihaz Yeterlilik Belge Başvurusu “ linkinden takip edilebilir.

ü  Başvurusu onaylanan adaylar “Cevap yazısı “ tıklanarak yeterlilik belgesinin çıktısını alabilirler. 

ü  Yeterlilik belgesi ayrıca posta aracılığı ile gönderilmemektedir.

2)Önceden düzenlenmiş olan yeterlilik belgeme nasıl erişebilirim?

E- devlet kapısı üzerinden “Sunulan Hizmetler” başlığı altında yer alan “Tıbbı cihaz Yeterlilik Belge Başvurusu “ linkindeki “Cevap yazısı “ tıklanarak üst yazının ikinci sayfasında yer alan yeterlilik belgesine ulaşılabilir.

 

 

3)Ödeme süresi geçen yeterlilik belgesini almak için yapılacak işlemler nelerdir?

Zamanında ödeme yapılmayan başvurular için yeni referans numarası alınması gerekir. Bu referans numarasını almak için kişi e-devlet üzerinden yeni bir yeterlilik belgesi başvurusu yapmalıdır.

4)ÇKYS’inde (Çekirdek Kaynak Yönetim Sistemi) kayıt bulunamadığında ne yapmalıyım?

Kişi, şahsi bilgileri ile Kurumumuzun e-posta adresine (sum@titck.gov.tr) ya da dilekçe ile Kurumumuza başvurarak gerekli kaydın kontrolünü, kayıt yok ise kaydın yapılmasını talep eder.

   

 İLETİŞİM:

Tıbbi Cihaz Satış Merkezleri ve Uygulama Merkezi ile ilgili sorularınızı sum@titck.gov.tr e- posta adresine iletebilirsiniz ya da ilgili birime 0-312-218 30 58 numaralı telefon numarasından ulaşılabilir.