12-13 Şubat 2015 tarihinde yapılacak olan "Farmakovijilans Yetkilileri Eğitim Toplantısı" olumsuz hava koşulları nedeni ile 23-24 Şubat 2015 tarihinde yapılacaktır.
1.GÜN
09:00-09:30 | Kayıt |
09:30-10:00 | Açılış |
10:00-10:30 | Tanımlar |
10:30-11:00 | TÜFAM ve Farmakovijilans Risk Yönetimi Biriminin Çalışmaları ve Uluslararası Kuruluşlar |
11:00-11:30 | Kahve Arası |
11:30-12.30 | İlaçların Güvenliliği Hakkında Yönetmelik |
12:30-14:00 | Öğle Arası |
14:00-15:30 | İFU Modül I-Advers İlaç Reaksiyonlarının Yönetimi ve Bildirimi |
15:30-16:00 | Kahve Arası |
16:00-16:30 | Advers İlaç Reaksiyonları ve Literatür Bildirimlerinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar |
16:30-16:45 | Farmakovijilansta İletişimin Önemi |
16:45-17:30 | Çalıştay |
2.Gün
09:00-10:00 | Risk Yönetim Sistemleri |
10:00-10:30 | Sağlık Mesleği Mensubu Bilgilendirme Mektubu |
10:30-11:00 | Kahve Arası |
11:00-12:00 | İFU Modül III-Periyodik Yarar Risk Değerlendirme Raporu |
12:00-12:30 | İFU Modül II-Ek İzlem |
12:30-14:00 | Öğle Arası |
14:00-14:30 | İFU Modül IV- Farmakovijilans Kalite Sistemi |
14:30-15:15 | Çalıştay |
15:15-15:30 | Farmakovijilans Risk Yönetim Birimine Yapılacak Başvurularda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar |
15:30-16:00 | Kahve Arası |
16:00-17:00 | Sınav |
Önemli Hatırlatmalar:
Başvuru işlemleri, 29 Ocak 2015 tarihinde sona erecektir.
Toplantıya katılım için daha önce bu eğitimi almamış ve farmakovijilans yetkilisi olarak görev yapmakta olan katılımcılara öncelik verilecektir. Bu nedenle başvurularda bu durumun açıkça belirtilmesi gerekmektedir.
Toplantıların interaktif olarak yapılması planlandığından katılımcıların İlaçların Güvenliliği Hakkında Yönetmelik ve yayımlanan “İyi Farmakovijilans Uygulamaları Kılavuzu” modülleri hakkında ön çalışma yapmış ve sorularını belirlemiş olarak gelmeleri beklenmektedir.
Eğitim sonunda sınav düzenlenecek olup sınavda başarılı olmayanlara katılım belgesi verilmeyecektir. Katılım belgesi alamayanlara para iadesi yapılmayacaktır.
Toplantı programı daha sonra ilan edilecek olup Ankara dışından gelen katılımcıların yolculuk saatlerini toplantı programına uygun olarak ayarlamaları gerekmektedir.
Telefon ile başvuru kabul edilmeyecek olup yalnızca tufam@titck.gov.tr adresine yapılan başvurular değerlendirilecektir. Başvuru sahibi; görev yaptığı firmayı ve daha önce bu eğitime katılıp katılmadığını belirtmelidir. Değerlendirmenin ardından katılımcı listesi web sitemizde yayınlanacaktır. Listede yer alanların eğitim bedeli olan 616,81 TL’yi yatırarak resmi evrak ile Kuruma başvurması gerekmektedir.